TRANSITION SIGNALS USAGE IN STUDENTS’ THESIS BACKGROUNDS (a Study of English Education Study Program of University of Bengkulu in the Academic Year 2017/2018)

Irfanora, Astri and Arasuli, Arasuli and Mazrul, Aziz (2018) TRANSITION SIGNALS USAGE IN STUDENTS’ THESIS BACKGROUNDS (a Study of English Education Study Program of University of Bengkulu in the Academic Year 2017/2018). Undergraduated thesis, Universitas Bengkulu.

[img] Text
SKRIPSI ASTRI IRFANORA.pdf - Bibliography
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons GNU GPL (Software).

Download (2MB)

Abstract

ABSTRAK Irfanora, Astri. (2018). Transition Signals Usage in Students’ Thesis Backgrounds (a study of English Education Study Program of University of Bengkulu in the Academic Year 2017/2018) Undergraduate Thesis. Bengkulu: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Bengkulu. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan tipe-tipe dari transition signals yang digunakan dan menemukan tipe paling dominan pada transition signals oleh mahasiswa pendidikan bahasa inggris yang lulus pada tahun 2017 di Universitas Bengkulu. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kuantitatif. Subjek pada penelitian ini merupakan 12 latar belakang skripsi mahasiswa pendidikan bahasa inggris yang lulus pada tahun 2017. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat lima tipe transition signals yang digunakan berdasarkan teori Oshima dan Hogue seperti transition signal for chronological order, transition signal for cause and effect, transition signal for addition, transition signal for comparison and contrast dan transition signal for giving example. Tipe yang paling sering digunakan adalah transition signal for chronological order dengan 38,5%. Kata Kunci : Transition signals, Latar Belakang Skripsi

Item Type: Thesis (Undergraduated)
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Education > Department of English Education
Depositing User: 034 Septi Septi
Date Deposited: 08 Aug 2023 02:15
Last Modified: 08 Aug 2023 02:15
URI: http://repository.unib.ac.id/id/eprint/14256

Actions (login required)

View Item View Item