THE CORRELATION STUDY BETWEEN STUDENTS’ HABIT IN LISTENING TO ENGLISH SONG AND THEIR VOCABULARY SIZE (A Correlational Study of the Second Semester Students of English Study program Universitas Bengkulu In Academic year of 2017)

Rianda, Reko and Elfrida, Elfrida and Dedi, Sofyan (2018) THE CORRELATION STUDY BETWEEN STUDENTS’ HABIT IN LISTENING TO ENGLISH SONG AND THEIR VOCABULARY SIZE (A Correlational Study of the Second Semester Students of English Study program Universitas Bengkulu In Academic year of 2017). Undergraduated thesis, Universitas Bengkulu.

[img] Text
SKRIPSI REKO RIANDA A1B013050.pdf - Bibliography
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons GNU GPL (Software).

Download (1MB)

Abstract

ABSTRAK RIANDA, REKO. 2018. The correlation study between students’ habit in listening to English song and their vocabulary size. Thesis. English Education Study Program of Language and Art Education Department. Faculty of Teacher Training and Education of Universitas Bengkulu. Supervisor: (I) Dra.Elfrida, M.pd (II) Dr. Dedi Sofyan, M.Hum Penelitian ini merupakan penelitian korelasi yang bertujuan untuk mencari hubungan antara kebiasaan mendengarkan lagu berbahasa Inggris dengan jumlah kosakata yang mereka ketahui. Subjek dalam penelitian ini adalah mahasiswa semester dua bahasa Inggris. Alat yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuesioner dan test. Kuesioner dimaksudkan untuk mendapatkan data kebiasan mendengarkan lagu berbahasa Inggris dan test dimaksudkan untuk mendapatkan data jumlah kosakata yang subjek ketahui. Kuesioner dari penelitian ini berjumlah 12 butir dengan empat pilihan jawaban, dan test pada penelitian ini berjumlah 140 buah dengan 4 pilihan jawaban. Hubungan antara kebiasaan mendengarkan lagu bahasa Inggris dengan jumlah kosa kata yang mereka ketahui adalah tinggi dengan nilai koefisien korelasi 0,750. Nilai koefisien korelasi ini menunjukan bahwa hubungan antara kedua variable adalah positif dengan kekuatan hubungan adalah tinggi. Itu menunjukkan bahawa kebiasaan mendengarkan lagu berbahasa Inggris effektif untuk meningkatkan jumlah kosakata mahasiswa. Itu disebabkan oleh aspek menghibur dari lagu sehingga kata-katanya mudah untuk diingat oleh maahasiswa. Kata kunci: Kebiasaan Mendengarkan Lagu Berbahasa Inggris, Jumlah Kosakata

Item Type: Thesis (Undergraduated)
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Education > Department of English Education
Depositing User: 034 Septi Septi
Date Deposited: 08 Aug 2023 02:21
Last Modified: 08 Aug 2023 02:21
URI: http://repository.unib.ac.id/id/eprint/14326

Actions (login required)

View Item View Item