IMPROVING STUDENTS’WRITING SKILL IN DESCRIPTIVE TEXT THROUGH ANIMATION PICTURES AT GRADE VIII OF SMPN 15 BENGKULU IN THE ACADEMIC YEAR 2012/2013

DesmaYuzahana , DesmaYuzahana and Alamsyah , Harahap and Mulyadi, Mulyadi (2013) IMPROVING STUDENTS’WRITING SKILL IN DESCRIPTIVE TEXT THROUGH ANIMATION PICTURES AT GRADE VIII OF SMPN 15 BENGKULU IN THE ACADEMIC YEAR 2012/2013. Undergraduated thesis, FKIP Universitas Bengkulu.

[img] Text (Thesis)
I,II,III,-1-13-des-fi.pdf - Bibliography
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons GNU GPL (Software).

Download (901kB)
[img] Text (Thesis)
IV,V,LAMP,-1-13-des-fi.pdf - Bibliography
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons GNU GPL (Software).

Download (992kB)

Abstract

Improving students’ writing skill in descriptive text through animation pictures at grade VIII of SMPN 15 BENGKULU in academic year 2012/2013. Skripsi, the English Education Study Program of Department Language and Arts, the Faculty of Education and Teachers Training, Universitas Bengkulu. Supervisor: Drs. Alamsyah Harahap, M.Lib., Cosupervisor: Drs. Mulyadi, M.Pd. Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah media animasi gambar dapat atau tidak dapat meningkatkan kemampuan siswa dalam menulis teks deskripsi di kelas VIII A SMPN 15 BENGKULU tahun ajaran 2012/2013. Peserta pada penelitian ini adalah 24 perempuan dan 8 laki-laki. Instrumen yang digunakan pada penelitian ini adalah hasil tulisan siswa, lembar observasi kegiatan siswa. Penelitian ini dilakukan dalam 3 siklus dan penilaian tugas-tugas dilakukan pada akhir setiap siklus. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa animasi gambar telah meningkatkan kemampuan siswa dalam teks deskripsi.

Item Type: Thesis (Undergraduated)
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Education > Department of English Education
Depositing User: 021 Nanik Rachmawati
Date Deposited: 16 Oct 2013 15:19
Last Modified: 16 Oct 2013 15:19
URI: http://repository.unib.ac.id/id/eprint/952

Actions (login required)

View Item View Item